Inauguracja kampanii ODKRYJ POZNAJ ZAAKCEPTUJ

Tegoroczną edycję kampanii ODKRYJ POZNAJ ZAAKCEPTUJ rozpoczynamy spotem nawiązującym do baśni Braci Grimm „Zaklęty książę”. Kolejne filmy będą prezentowane w odstępie kilku tygodni.

Bajka często jest narzędziem służącym nadrzędnemu celowi, jakim jest edukacja. Może pomóc we wprowadzeniu ważnych treści. Odgrywa istotną rolę w wykreowaniu osobowości człowieka, gdyż ma ogromny wpływ na dziecko w okresie, gdy się ona kształtuje.

– Liczę, że zaskakująca i pouczająca historia naszych bohaterów, która odwołuje się do wspomnień z dzieciństwa i wartości jakie niosą wiersze i baśnie znane nam wszystkim, wpłynie na zmiany postaw społecznych wobec osób chorych na łuszczycę – mówi Dagmara Samselska z Zachodniopomorskiego Stowarzyszenia Chorych na Łuszczycę PSORIASIS, inicjatorka kampanii.

W ramach kampanii zorganizowanych zostanie kilka aktywności.

Jedną z ważniejszych ma być DZIEŃ BEZ KAMUFLAŻU – 24 sierpnia, który ma zachęcić chorych do „zrzucenia” zbędnej w upalne dni odzieży mającej ukryć zmiany łuszczycowe. Pomogą w tym materiały, które zamieścimy na stronie www.luszczyca.edu.pl:

  • informacje na temat łuszczycy, do wydrukowania i przekazania osobom zainteresowanym z otoczenia,
  • krótki poradnik jak poradzić sobie z zainteresowaniem naszą chorobą.

 

Spotkamy się w Warszawie na Placu Zamkowym, będziemy edukować przechodniów, w naszym namiocie lekarz dermatolog udzieli zainteresowanym podstawowych informacji na temat profilaktyki i leczenia łuszczycy, a osoby chore, które nas odwiedzą, otrzymają upominki ufundowane przez naszych partnerów – zaprasza Dagmara Samselska.

 

Dziękujemy Kabaretowi Ani Mru Mru za pomoc w realizacji Kampanii i użyczenie głosów bohaterom spotów.

Trwa kampania ODKRYJ POZNAJ ZAAKCEPTUJ.

Kolejny – spot „bajkowej kampanii” nawiązuje do znanych baśni, których bohaterem jest Szewczyk. Niepozorny bohater dzięki sprytowi i wielkiej odwadze pokonał smoka, z którym nie poradziło sobie wielu rosłych rycerzy.

– Bajkowa postać ubogiego Szewczyka o dobrym sercu, który zawsze jest chętny do pomocy innym, stała się inspiracją do pokazania jak postrzegane są osoby z łuszczycą. Nie powinniśmy nikogo osądzać po pozorach, starajmy się zrozumieć osoby dotknięte tą chorobą. Tym większa będzie tolerancja, im więcej osób będzie posiadać wiedzę na temat tego schorzenia. Nie stygmatyzujmy łuszczycy – poznajmy ją. Kiedyś to my możemy znaleźć się w podobnej sytuacji – zwraca uwagę Bartłomiej Chmielowiec, Rzecznik Praw Pacjenta.

– Wiele osób chorujących na łuszczycę przez widoczne na skórze zmiany chorobowe nie otrzymało szansy, żeby pokazać swoje umiejętności, rozwijać talent czy pasję i kształcić się w wymarzonym kierunku. Część z nich przez łuszczycę straciła pracę, została odsunięta przez społeczeństwo, cierpi na depresję, a nawet ma myśli samobójcze. – mówi Dagmara Samselska z Zachodniopomorskiego Stowarzyszenia Chorych na Łuszczycę PSORIASIS – Każdy chory na łuszczycę chce żyć normalnie lub żyje normalnie do momentu, kiedy choroba nie przekreśli jego marzeń i planów życiowych. Łuszczyca jest niezakaźną chorobą przewlekłą, z którą dzięki akceptacji społecznej i dobrze dobranej terapii można być aktywnym zawodowo i społecznie.

 

DZIEŃ BEZ KAMUFLAŻU

W piątek 24 sierpnia w Warszawie przy Placu Zamkowym, w godz. 11.00 – 15.00 Stowarzyszenie przeprowadzi akcję edukacyjną, która ma być również zachętą dla chorych na łuszczycę do „zrzucenia” zbędnej w upalne dni odzieży zakrywającej zmiany łuszczycowe.

Organizatorzy przygotowali dla uczestników kilka ciekawych inicjatyw.

W namiocie kampanii będzie można porozmawiać z lekarzami z Kliniki Dermatologii Centralnego Szpitala Klinicznego MSWiA na temat możliwości leczenia łuszczycy, diety, profilaktyki łuszczycowej. Osoby, które korzystały z fototerapii będą mogły skorzystać z badania dermatoskopem. Akcja została objęta patronatem Dr hab. n. med. Ireny Waleckiej – Konsultant wojewódzkiej ds. dermatologii i wenerologii województwa mazowieckiego.

W łuszczycy bardzo ważne jest wsparcie psychologiczne. W godz. 13.00 – 15.00 chętni będą mogli porozmawiać z Agnieszką Bartczak – psychologiem.

Kolejną atrakcją będzie pokaz pierwszej pomocy przedmedycznej poprowadzony przez grupę ratowników z Sanitarnej Służby Szkolnej. Uczestnicy poćwiczą udzielanie pierwszej pomocy na fantomach i nauczą się podstaw ratownictwa.

Podczas sondy ulicznej sprawdzimy „Co Polacy wiedzą o łuszczycy?”. Zarejestrowane wypowiedzi zostaną przekazane mediom.

logotypy_pop__00786_800

Zacznij pisać i naciśnij enter by wyszukać